Zaterdag 27 september - Reisverslag uit Benoni, Zuid-Afrika van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 september - Reisverslag uit Benoni, Zuid-Afrika van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 september

Door: Silvy

Blijf op de hoogte en volg Silvy

27 September 2014 | Zuid-Afrika, Benoni

Vanmorgen om 7 uur ontbijt op de camping! het opruimen vd tenten gaat steeds sneller, we zaten voor de afgesproken tijd allemaal in de bus! voor vertrek nog mooie vogels gezien met bijzondere netjes in de boom.. Om 8 uur vertrek richting tsitsikamma, we zijn langs de kust gereden, iedereen enthousiast toen we de zee zagen.. Onderweg het stadion van Port Elizabeth gezien (heeft NL ook ooit gevoetbald heb ik me laten vertellen) Daarna nog een klein stukje rijden om daarna bij Jeffrey's Bay een stop te maken.. een echt surf-stadje, veel te zien en lekker even over het strand geweest (heel veel wind en wat fris, maar wel een heerlijke plek) wederom weer de bus in om naar de volgende activiteiten te gaan.. We hebben een kijkje genomen op een hoge brug, prachtig uitzicht! ivm de regen en de harde wind (lees: NL weer) is het activiteitenprogramma aangepast, de hike ging niet door en in plaats daarvan zijn we met zn allen richting de Suspension bridge gegaan (aan de kust) Toen we daar aankwamen regende het een beetje, maar de regen werd steeds heftiger.. gelukkig zijn we wel begonnen aan de wandeling, want wowww wat een prachtige wandeling en voornamelijk een schitterend uitzicht! Veel lagen kleding aan, sjaal om, poncho aan (gelukkig mogen lenen van HJ) en gaan met die banaan! We hebben ongeveer 1,5 uur gewandeld en halverwege zitten genieten van de robuuste golven en het geluid vd zee! Omdat het nu regenachtig en koud is, heeft iedereen vd groep besloten om een upgrade te nemen in de accomodatie.. omdat er maar een beperkt aantal kamersbzijn, slapen we met 12 personen op een kamer (alles door elkaar: mannen, vrouwen, jong en wat ouder) haha
Nu hangt iedereen bij het haardvuur en de bar en Neil is onze maaltijd aan het voorbereiden! Hopelijk is het morgen beter weer dan vandaag, anders gaan de activiteiten waarschijnlijk niet door..

• 27 September 2014 - 19:41

HJ:

En vergeet de bijzondere, beschermde boom niet! Man, wat een groot stuk haardhout.

• 27 September 2014 - 19:56

Sylvia:

Klinkt allemaal goed, ondanks de kou en regen. Up grade altijd lekker.
    Goed speuren naar dolfijnen en walvissen!
    Have fun

• 27 September 2014 - 20:58

Yvet:

Ha Silvy,
    Wat een gave verhalen allemaal zeg, wat maak je veel mee daar! Super leuk om het zo te kunnen volgen. Hopelijk wordt het weer snel wat beter zodat er niet te veel aangepast hoeft te worden... Heel veel plezier nog!!
    Xxx

• 28 September 2014 - 10:13

Jolanda:

Hallo , lieve dochter wat een verhalen jammer van het weer hoop dat het vandaag weer wat beter is en de geplande trips door kunnen gaan . Ik ben al een beetje aan het aftellen !! Nog veel plezier XXXX