Woensdag 17 september - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu Woensdag 17 september - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Silvy Rooij - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 september

Door: Silvy

Blijf op de hoogte en volg Silvy

17 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Woensdag zijn we vertrokken richting Swaziland, een lange route met veel gebergte.. er was twee keer een omleiding (of ja, zo zouden we dat in NL noemen) dus we waren langer onderweg dan gepland, we hebben vrijwel de hele dag in de bus gezeten.. onderweg een paar keer gestopt, voor koffie, boodschappen en lunch!
Vandaag zijn we de grensovergang bij Swaziland gepasseerd, al, es werd op papier geschreven, want er was geen elektriciteit.. We hebben geluncht op een soort van parkeerplaats, Neil heeft binnen de korste keren (met hulp van iedereen) een heerlijke lunch klaar gemaakt! Terwijl we daar staan komen er kinderen langs gelopen, waarschijnlijk waren ze van school onderweg naar huis! We mochten foto's van ze maken! Groepsgenoten hadden ballonnen en vingerpoppetjes mee genomen voor de kinderen, ze waren er blij mee! Iemand liet ook muziek via zijn telefoon en koptelefoon horen aan de kinderen, super leuk! Net voordat we op de plaats van bestemming waren zijn we gestopt bij een plaatselijke markt, opzich leuk om te zien maar ontzettend vervelend dat we de enige bezoekers waren dus we werden constant gevraagd om naar ieders kraam te kijken en of je wat wilde kopen! Het laatste stukje in de bus moest de chauffeur ontzettend hard remmen en op dat moment stond ik net achterin de bus om wat te pakken! Enkel verzwikt, krassen en blauwe plek aan over gehouden! In de avond kreeg ik flink last van mn enkel,gelukkig was er genoeg te drinken ;-) omdat we vanmorgen niet zo vroeg op hoefde, hebben we het wat later gemaakt dan gewoonlijk, was wederom een super gezellige avond bij het kampvuur!

• 18 September 2014 - 16:20

Kelly:

Ach neee:( hoop dat het snel beter gaat met je enkel. Heb jij ook weer he.. (k) pittig zo'n lange dag in de bus. Maar gelukkig een gezellige avond gehad!

• 18 September 2014 - 16:26

Jolanda: